Andaluzia
Jurnal de Călătorie cu mașina Jurnal de Călătorie în

SPANIA: 10 zile cu maşina prin Andaluzia

Ți-a plăcut? Dă mai departe!

Am petrecut în Spania două săptămâni, dintre care patru zile în nord, în Ţara Bascilor, şi zece zile în sud, în Andaluzia. După cele patru zile petrecute în Bilbao am luat avionul până în Malaga, de unde ne-am început circuitul de zece zile prin Andaluzia.

Închirierea mașinii

Am închiriat o maşină de la Gold Car pe care am ridicat-o de la aeroport. Maşina era aproape nouă, cu doar 30.000 de kilometri rulaţi, suficient de încăpătoare şi confortabilă. Am fost patru persoane cu patru bagaje şi am avut o Skoda Fabia Combi.

Din multitudinea de informaţii căutate pe Internet şi, ulterior, din experienţa la faţa locului, am ajuns la următoarea concluzie: preţul de închiriere prezentat pe site-uri aproape că se dublează la rezervarea propriu-zisă a maşinii. Aceasta pentru că se adaugă asigurarea obligatorie, asigurarea opţională (noi am optat pentru ea şi bine am făcut pentru că am zgâriat un pic oglinda), plinul plătit la preţul firmei (noi n-am putut alege, singura variantă fiind cu flexi fuel în cazul Gold Car – ceea ce presupune plata unui plin la preluarea maşinii, cu posibilitatea de a lăsa maşina cu rezervorul gol), uneori al doilea şofer.

Una peste alta, nu am avut probleme cu închirierea maşinii. Procedura a decurs rapid la preluare, iar la predare a trebuit să lăsăm maşina în parcare şi cheia într-o cutie, noi având avionul la ora 6.00 dimineaţa. Nu am plătit suplimentar pentru returnarea maşinii în afara orelor de program.

Programul celor 10 zile în Andaluzia

Aşadar, la ora 12.00 eram deja îmbarcaţi în maşina în care am petrecut destul de mult timp în periplul nostru prin Andaluzia şi am pornit către prima destinaţie.

Ziua 1

  • Cazare: Hotel Cedran, Granada
  • 300 de kilometri parcurşi cu maşina

În drum spre Granada, prima oprire a fost la Nerja, unde am admirat Mediterana de pe Balcon de Europa.

Nerja

După un scurt popas, ne-am îndreptat spre Las Alpujarras, un circuit montan de apoximativ 110 kilometri care ne-a dus în localitatea situată la cea mai înaltă altitudine din Spania, Trevelez, despre care vă voi povesti separat. Seara am ajuns la hotel şi am avut timp şi de o scurtă plimbare de recunoaştere a zonei.

Las Alpujarras

Ziua 2

Cazare: Hotel Cedran, Granada

În această zi am lăsat maşina în parcare şi am pornit la pas să vedem Alhambra, cartierul Albaicin şi Granada.

Alhambra

Ziua 3

  • Cazare: Hotel Selu, Cordoba
  • 160 de kilometri parcuşi cu maşina

Am plecat de dimineaţă din Granada pentru a ne îndrepta spre Cordoba. Ajunşi aici ne-am îngăduit să rătăcim pe străduţe, am mers în cartierul evreiesc (Juderia) şi am făcut un “circuit” al patio-urilor. A doua zi dimineaţa am văzut Mezquita.

Mezquita

Ziua 4

  • Cazare: Apartamentos Tempa Museo, Sevilla
  • 160 de kilometri parcurşi cu maşina

Plecaţi din Cordoba după vizitarea Mezquitei, ne-am îndreptat către Medina Azahara, apoi către Sevilla.

Real Alcazar

Fiind deja târziu, nu am mai avut timp să vizităm catedrala, pe care am lăsat-o pentru dimineaţa zilei următoare, însă am văzut Real Alcazar, iar seara am făcut o plimbare pe pasarela Las Setas.

Las Setas

Ziua 5

  • Cazare: O căsuţă în Conil de la Frontera (unde am stat cinci nopţi)
  • 170 de kilometri parcurşi cu maşina

Dimineaţa am văzut catedrala din Sevilla şi La Giralda, am mai mers o dată la Ciuperci (Las Setas) să le vedem şi ziua, după care ne-am îmbarcat spre Cadiz. Ajunşi în acest orăşel situat pe malul oceanului, ne-am plimbat pe faleză, după care am mers să vedem Camera Obscură, o experienţă inedită despre care o să vă povestesc mai târziu. Din Cadiz am mers spre Conil, unde am petrecut următoarele patru zile.

Turnurile din Cadiz

Zilele 6 și 7

După atâta drum, am decis să ne rezervăm puţin timp şi pentru plajă şi bălăceală în voie, ca să ne încărcăm bateriile pentru ceea ce urma.

Plajă în Conil de la Frontera

Ziua 8

  • 375 de kilometri parcurşi cu maşina

În această zi am făcut un circuit cu maşina prin Pueblos Blancos, care a inclus Arcos de la Frontera, Embalse de Zahara (un lac de un albastru impresionant), Ronda şi Setenil de las Bodegas.

Embalse de Zahara
Arcos de la Frontera
Setenil de las Bodegas
Ronda

Ziua 9

  • 200 de kilometri parcurşi cu maşina

Această zi a fost dedicată Gibraltarului, după care, la întoarcere, am mers în cel mai sudic punct al Europei, Tarifa, locul unde Marea Mediterană se întâlneşte cu Oceanul Atlantic.

Tarifa

Ziua 10

  • Cazare: Hotel Campanile, Malaga
  • 210 kilometri parcurşi cu maşina

Această ultimă zi în Andaluzia am petrecut-o în Malaga, unde am vizitat oraşul şi fosta fortăreaţă militară. Dimineaţa devreme ne-am îmbarcat spre Bucureşti, nu înainte de a petrece 13 ore în Roma, unde am avut escală.

Malaga

Acesta a fost, schematic, traseul ales de noi în Andaluzia, asupra căruia vor reveni cu detalii în zilele următoare.

Despre drumuri și parcări

  • Drumurile sunt foarte bune.
  • Autostrăzile sunt de două tipuri: autopistas (cu bani, cele mai multe dintre ele) şi autovias (gratuite). Pe autopistas pot circula doar vehicule capabile să ruleze cu cel puţin 60 de kilometri pe oră, în timp ce pe autovias pot circula inclusiv biciclete. Autovias sunt de cele mai multe ori drumuri mai vechi modernizate.
  • În localităţi încercaţi să rămâneţi pe drumurile principale, altfel riscaţi să ajungeţi pe străduţe extrem de înguste, care, culmea, sunt cu sens dublu! Am văzut numeroase maşini cu oglinzile rupte sau în cel mai bun caz zgâriate.
  • Parcarea: din ce am remarcat, parcarea este semnalată pe carosabil cu linii colorate, astfel:
    • galben – parcare interzisă
    • alb – parcare gratuită
    • albastru – parcare cu plată (la automat). Preţul şi limita de timp variază, în acest caz de la zonă la zonă.
  • În oraşe parcările gratuite sunt foarte greu de găsit. Variantele optime sunt fie să lăsaţi maşina în parcarea hotelului (dacă există), fie să căutaţi o parcare cu plată, altfel riscaţi să pierdeţi timp preţios .
  • GPS-ul mi s-a părut absolut necesar. Sunt indicatoare, dar în oraşe este greu să te orientezi fără el. Și cum roamingul în Europa a fost eliminat inclusiv pentru traficul de date, Waze este o variantă foarte bună.

    Cu ce am rămas din Spania?

    Cu ce am rămas din Spania?Cu amintirea dealurilor de floarea soarelui, de măslini, de migdali, a caselor albe şi străzilor înguste, cu amintirea verdelui crud al Ţării Bascilor şi a bogăţiei arhitecturale maure, cu imaginea unică a Mezquitei şi cu amintirea unor oameni calmi, relaxaţi şi binevoitori.

    Pentru toate celelalte… există…
    Mastercard: d.

    Aşadar, bilanţul financiar al acestei
    vacanţe a fost următorul:

    • Zboruri Bucureşti-Bilbao şi Malaga-Bucureşti (Alitalia), Bilbao-Malaga (Vueling plus un bagaj de cală): 670 de euro/2 persoane
    • 2 nopţi în Granada (78 euro plus parcare), o noapte în Cordoba (36 de euro), o noapte în Sevilla (50 de euro), 5 nopţi în Conil de la Frontera (240 de euro) şi o noapte în Malaga (54 de euro) – toate fără nicio masă inclusă
    • Aproximativ 1.500 de kilometri parcurşi cu maşină închiriată de la Goldcar; închirierea, asigurările şi combustibilul aproximativ 460 de euro.
    • Total intrări obiective pentru două persoane aproximativ 170 de euro

    Stay tuned pentru jurnalele detaliate din această călătorie!

    Citește și:
    Las Alpujarras, locul de unde atingi cerul
    Alhambra și Albaicin, simbolurile Granadei
    Câteva sfaturi practice pentru vizita în Cordoba
    Patiourile Cordobei
    Ciuperci gigantice, grădini și arhitectură mudejară în Sevilla
    Pierduți în Cadiz, în căutarea turnurilor și a dezmățului culinar
    Arce, stânci și bodegas în Pueblos Blancos
    Gibraltarul, de la dezamăgire la încântare
    Plaje californiene în … Conil de la Frontera


    Ți-a plăcut? Dă mai departe!

    Facebook Comments

    Back To Top